Gast bij podcast 'De Verkenners'

Gast bij podcast 'De Verkenners'

Laatst was ik te gast in de podcast De Verkenners van Fabian de Jong. Een mooie gelegenheid om mijn visie te delen op de huidige bureaumarkt en hoe je als agency strategisch en toekomstgericht kunt inspelen op veranderingen.

Cannes Lions: twaalfde editie

Cannes Lions: twaalfde editie

Voor het twaalfde jaar op rij reisde ik af naar het Cannes Lions International Festival of Creativity in Zuid-Frankrijk. Ook deze editie leverde weer veel op: waardevolle inzichten, nieuwe zakelijke kansen, toffe ontmoetingen en natuurlijk veel veel fun.

Jury: SAN 'New Kids on the Block'

Jury: SAN 'New Kids on the Block'

Voor het tweede jaar op rij nam ik namens Agency Engines plaats in de hoofdjury van de SAN New Kids on the Block (NKOTB) Awards. Uit vijftien jonge bureaus selecteerden we zes kanshebbers die zich live mochten presenteren. Met drie finalisten en één winnaar.

SXSW London: eerste Europese editie

SXSW London: eerste Europese editie

Dit jaar vond voor het eerst een Europese editie van SXSW plaats, midden in de creatieve hotspot Shoreditch, Londen. Samen met ruim 250 Nederlanders beleefden we een week vol inspirerende events, waardevolle ontmoetingen en unieke ervaringen.

Event: de waarde van awards

Event: de waarde van awards

Om de bureauwereld te versterken, bundelden we vanuit Agency Engines onze krachten met Orange Lions en Kerrie Finch van the FINCH factor voor een inspirerende sessie over de wereld van creatieve awards. In een uitverkochte zaal met 75 bezoekers.

Adformatie: artikel bureauwereld

Adformatie: artikel bureauwereld

Voor Adformatie schreef ik een artikel over de uitdagende situatie in de bureauwereld: de onderliggende oorzaken (zowel macro-economische als oorzaken in de Nederlandse bureaumarkt) en de vooruitzichten voor dit jaar. Met aan het einde 7 kansen waar bureaus op in kunnen springen. Het bleek een artikel dat door veel vakgenoten gelezen en gedeeld is.

Interview met Agency Engines

Interview met Agency Engines

Voor Marketing Report gaven we met Agency Engines een interview. We werden alle vier gevraagd naar tips en advies vanuit elk onze expertises: Melanie Butter over PR-strategie, Fred Moolhuijsen over business development en sales strategie, Sander Verhof over operations en AI en ik over mijn expertise.

Afgelopen jaar: een terugblik

Afgelopen jaar: een terugblik

Afgelopen jaar was voor de meeste bureaus, dus ook voor mijn business, een uitdagend jaar - wat ik toch nog mooi wist af te sluiten. In dit stuk een terugblik, dank aan iedereen, alle bureaus, organisaties en vooral mensen met wie ik samen mocht werken om te bouwen aan succes.

Nummer 7 in de Digital Agency 100

Nummer 7 in de Digital Agency 100

Wat een eer zo hoog te staan: nummer 7 in de Digital Agency lijst van de M100! Dit event wordt elk jaar georganiseerd door Marketing Report, waarbij op vakgenoten vooraf kunnen stemmen in verschillende lijsten op de meest invloedrijke persoon in het vakgebied.

Adformatie Academy: 4e Masterclass

Adformatie Academy: 4e Masterclass

Voor de vierde keer organiseerden Adformatie Academy en ik samen de Masterclass positionering en groeistrategie voor creatieve bureaus, vrijdag 22 november. Na de succesvolle eerdere edities werd dit wederom een topdag, die deelnemers beoordeelden met dikke achten en negens.

Business talkshow: De Boardroom

Business talkshow: De Boardroom

In juli kwam Ronald ter Voert (ex-hoofdredacteur Emerce) naar me toe met een tof idee: voor De Boardroom, een nieuwe business talkshow. Een podcast en video over creativity, marketing en digital - of ik daar sidekick van wilde zijn. Inmiddels zijn de eerste gasten van bureaus en merken benaderd en staan de eerste opnames gepland.

Graffiti: startpunt voor creatieve pad

Graffiti: startpunt voor creatieve pad

Precies 40 jaar geleden, de zomer van 1984: een bijzonder jaar voor mij. Ik begon met graffiti, als ik zo terugkijk de start van mijn creatieve pad. Mooie aanleiding voor een terugblik vanaf de eerste jaren tot aan nu: het blijft altijd van invloed op mijn werk en leven.

10 jaar Dutch Digital Design

10 jaar Dutch Digital Design

Milestone moment! Dutch Digital Design bestaat 10 jaar en ik droeg het stokje als voorzitter van de stichting over aan medebestuurslid Suzanne Visser. Dat vierden we dat bij Club ACE met alle 40 bureaus die partner zijn. Met mooie foto's van Merten Snijders.

Te gast bij podcast The Brief

Te gast bij podcast The Brief

Was te gast bij The Brief, de bekende podcast over merken, marketing en content. Daarin deel ik mijn carrièrepad (van graffiti tot Dzone en Adobe, mijn eigen business en Agency Engines), vertel ik over bureaus en kijken we vooruit naar de toekomst voor bureaus.

Hoofdjury SAN New Kids on the Block

Hoofdjury SAN New Kids on the Block

Dit jaar zit ik in de hoofdjury van SAN New Kids on the Block! Vanuit Agency Engines neem ik daarmee het stokje over van Fred Moolhuijsen. Een juryplek die echt helemaal perfect past bij mijn vakgebied, dat draait om hoe nieuwe bureaus zich presenteren aan de markt.

Terugblik op het afgelopen jaar

Terugblik op het afgelopen jaar

Afgelopen jaar was mijn leukste en tegelijk meest succesvolle businessjaar! Hieronder een terugblik op een jaar vol projecten, avonturen en nieuwe ontwikkelingen. en korte vooruitblik. Thanks aan iedereen met wie ik samen mocht werken!

Masterclass: het bureau van de toekomst

Masterclass: het bureau van de toekomst

Om stil te staan bij haar 50e jaar organiseerde Adformatie 15 verschillende Masterclasses. Met Agency Engines mochten we er daar een van geven: ‘Maak je bureau klaar voor de toekomst’. We gaven elk vanuit ons eigen specialisme aan wat onze verwachtingen zijn.

Mooie plek in lijst Adformatie Top 50

Mooie plek in lijst Adformatie Top 50

Om het 50-jarig jubileum van Adformatie te vieren lanceerde het vakblad een nieuwe lijst, de Adformatie Top 50 van 2023, ‘smaakmakers van merken, marketing en media’. Daarin bleek een zeer eervolle plek voor mij weggelegd, op nummer 39 nog wel - daar word je stil van.

Oplevering: Dutch Design Foundation

Oplevering: Dutch Design Foundation

Wat een supermooi traject: de oplevering (eerste deel) voor Dutch Design Foundation, de organisatie achter Dutch Design Week. Samen met een geweldig team hebben we de merkstrategie voor de komende jaren bepaald en de aanzet neergezet voor de digitale transitie.

Ons nieuwe bureau: Agency Engines

Ons nieuwe bureau: Agency Engines

Na een jaar stil samenwerken achter de schermen mocht het naar buiten: we lanceren Agency Engines, hét bureau voor bureaus! Samen met Melanie Butter, Fred Moolhuijsen en Sander Verhof zijn we een nieuwe consultancy gestart, waarmee we de groei van bureaus versnellen.