Voor het tweede jaar op rij nam ik namens Agency Engines plaats in de hoofdjury van de SAN New Kids on the Block (NKOTB) Awards. Uit vijftien jonge bureaus selecteerden we zes kanshebbers die zich live mochten presenteren. Met drie finalisten en één winnaar.

Deze jury sluit perfect aan bij mijn expertise: bureaus helpen om zich krachtig te positioneren en te presenteren. De hoofdjury was een mooie mix van professionals uit het vak, onder voorzitterschap van Dr. Lotte Willemsen, Professor Strategische Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam.

Hoofdjury 2025
- SAN-bestuur: Martijn Swijghuisen Reigersberg (Utrecht University) & Dave Frauenfelder (KPN)
- Vakmedia: Nicolette Hulsebos (FONK magazine) & Lucas Boon (Adformatie)
- Bureaus: Antoine Houtsma (Joe Public) & Carina Snippe (Aigency, winnaar NKOTB 2023)
- Externe deskundigen: Nathalie Peters (Morgenfrisk) & ikzelf (Agency Engines)

De genomineerden in alfabetische volgorde: Achtmaal, Closed On Monday, Geminaes, Howdy, Star/p en The Committed Agency.

De hoofdjury met de 6 genomineerde bureaus.

De uiteindelijke winnaar van de New Kids on the Block 2025 werd bureau Closed On Monday – bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking van de SAN Accenten in Hilversum.

Het winnende bureau: Closed On Monday

Zichtbaarheid van nieuwe bureaus
New Kids on the Block zet jaarlijks veelbelovende nieuwe bureaus in de spotlight. De prijs geeft jong talent zichtbaarheid bij opdrachtgevers, vakmedia en collega’s in de creatieve sector. Voor bureaus is een sterke positionering en overtuigende presentatie essentieel om op te vallen in een competitieve markt. Precies het vakgebied waar deze jury om draait.