Om de bureauwereld te versterken, bundelden we vanuit Agency Engines onze krachten met Orange Lions en Kerrie Finch van the FINCH factor voor een inspirerende sessie over de wereld van creatieve awards. In een uitverkochte zaal met 75 bezoekers.
Tijdens het event ‘How To Win An Award’ deelden prijswinnende experts en ervaren juryleden hun inzichten over hoe bureaus slim met awards kunnen omgaan. Het event vond plaats in het kleurrijke hoofdkantoor van Tony’s Chocolonely. Onder strakke moderatie van Kerrie Finch kwamen waardevolle perspectieven voorbij, verdeeld over drie hoofdthema’s:
- Waarom je als bureau wél of juist níet zou moeten insturen
- De businesswaarde van awards voor je bureau
- Tips en tricks van de allerbeste creatieven in het vak
Na mijn eigen aftrap namens Agency Engines leidde Kerrie een panelgesprek van anderhalf uur, waarin het publiek volop vragen stelde en nieuwe inzichten opdeed.
Panelleden:
- Eduardo Marques – CCO, Publicis Groupe Netherlands & Belgium
- Jouke Vuurmans – Partner & CCO, Monks + Chairman ADCN | Club for Creativity
- Sadira E. Furlow – Chief Global Brand & Communications, Tony’s Chocolonely
- Tanya Ponømareva – Creative Director, 180 Global
Ik sloot het programma af met praktische informatie over aankomende deadlines en relevante events. Daarna volgde een netwerkborrel, waar nog lang werd nagepraat. Dank aan het team van Tony’s Chocolonely voor hun gastvrijheid en het faciliteren van de ruimte in hun gave kantoor in de Houthavens.











Nils Adriaan schreef voor Adformatie schreef een mooi artikel als verslag van het event.
De waarde van creatieve awards
Awards zijn meer dan alleen een erkenning van vakmanschap: ze dragen bij aan zichtbaarheid, reputatie en new business-kansen. Voor bureaus vormen awards een krachtig marketinginstrument, mits ze strategisch worden ingezet. Zo kunnen bureaus hun awardstrategie verbeteren door het selecteren van de juiste inzendingen tot het benutten van de winst in communicatie en sales. Als specialist adviseer ik agencies hoe zij awards kunnen inzetten als onderdeel van hun bredere businessstrategie.