Wat een supermooi traject: de oplevering (eerste deel) voor Dutch Design Foundation, de organisatie achter Dutch Design Week. Samen met een geweldig team hebben we de merkstrategie voor de komende jaren bepaald en de aanzet neergezet voor de digitale transitie.

Begin dit jaar werd ik hier door de organisatie (Martijn Paulen) voor gevraagd, een enorme eer. Ze benaderden mij enerzijds vanuit mijn expertise en kennis van deze organisatie, anderzijds vanuit de blik van buiten. Dit keer geen bureau maar een grote stichting, tevens complexe materie met veel stakeholders. De opdracht was de organisatie te helpen vanuit de bestaande situatie met veel merken, platformen en systemen te komen tot een strategie voor het merkenhuis, positionering en digitale presence: een consistent en coherent geheel voor de komende jaren. Tot aan vandaag kwamen we tot deze resultaten:

- 22 bijeenkomsten, meestal meetings in Eindhoven
- Gemiddeld 4-6 strategische deelnemers per keer
- De uitkomst kreeg witte rook van Raad van Toezicht
- Een stevig merkstrategie document
- Presentatie aan Dutch Design Foundation team
- Leiden 4 uur durende workshop over de platformen

Super om samen te werken met het mooie team van Dutch Design Foundation en de betrokken externe specialisten, een traject dat ik met veel liefde heb opgepakt. De komende periode blijf ik betrokken, maar in mindere mate actief. Looking forward naar het eindresultaat!

Shout out naar het team voor de samenwerking: Danielle Linders, Martijn Paulen, Igor Van Hooff, Julie Trienekens, Sander Akkermans, Vincent van Herk, Maxi Meissner, Marsha Simon, Dries Van Wagenberg, Marloes Philipse, Miriam van der Lubbe, Josianne Bremmer, Marianne Aarnoudse, Marije Grund, Penyue Yang, Ruud Scheerens, Meis Suker, Elise De Lange, Esteban Gomez-Rosselli en de anderen!