Bert Hagendoorn - groeistrategie.jpg
Bert Hagendoorn - Capital C.jpg
Bert Hagendoorn - groeistrategie.jpg

Groeistrategie


Slim op weg naar

de volgende fase

SCROLL DOWN

Groeistrategie


Slim op weg naar

de volgende fase

De juiste groeistrategie

Naast een duidelijke positionering is het belangrijk om je groeistrategie op orde te hebben. Als je weet waar je naartoe wilt, weet je namelijk precies welke initiatieven je moet ontplooien op het gebied van business development, marketing en communicatie en je partnership- of overnamestrategie. Ook weet je wat je bedrijfscultuur nodig heeft en welk nieuw personeel je het beste kan aantrekken. Zo werk je aan een sterker merk, nieuwe klanten, een aantrekkelijker bedrijf en meer succes.

Doelstellingen scherp

Het bepalen van de groeistrategie start met het bepalen van de bedrijfsdoelstellingen. We maken bestaande organisatiedoelen scherper of formuleren ze op verschillende niveaus. Natuurlijk de doelstellingen op economisch vlak, maar ook op het gebied van je product, reputatie, personeel en sociaal-maatschappelijke doelen. Daarnaast beschrijven we de ambitie, de bedrijfsdoelstellingen voor de lange termijn.

Ruimte in de agenda

Van daaruit kan bekeken worden wat de beste weg is om die te behalen.Allereerst bepalen we de best mogelijke strategie op de eerder bepaalde doelstellingen, maar ook voor new business, de strategie op mogelijke samenwerkingsverbanden (ook fusies en overnames) en de strategie op marketing en communicatie. Maar het is lastig om zelf uit te zoomen en een scherpe groeistrategie voor je eigen bedrijf te bepalen. En al helemaal om daarvoor ruimte te maken in alle volle agenda's.

Duidelijk stappenplan

Ik help bureaus bij deze aanpak via het groeistappenplan en on-going ondersteuning. Met een duidelijke aanpak in stappen. We zoomen uit, we sparren over de uitdagingen en best mogelijke oplossingen. We maken de beste keuzes voor de groei van je bureau. Tegelijk help ik de neuzen dezelfde kant op te krijgen en de onderlinge samenwerking te verstevigen. De afgelopen 10 jaar hielp ik meer dan 100 creatieve bureaus hiermee. Meer weten? Lees meer over het groeistappenplan op deze pagina.

Vervolg: groeipartnership

Veel opdrachtgevers verlengen de samenwerking met continue groeisupport. Als groeipartner en extern MT-lid geef ik je toegang tot mijn volledige netwerk, ondersteun ik met advies en help ik bij het aanjagen van je succes op meerdere niveaus. Door te werken aan een sterker merk, nieuwe klanten, een kortere doorlooptijd voor sales en betere zichtbaarheid versnellen we samen je groei. Ik bied verschillende pakketten aan voor een groeipartnership. Meer weten? Neem dan contact met me op.

 
Bert Hagendoorn - Capital C.jpg

Contact


Hoe kan ik jullie verder helpen?

Laten we snel verder praten.

Contact

Contact


Hoe kan ik jullie verder helpen?

Laten we snel verder praten.

Contact