_MG_0566 new ZWW.jpg
bg_MG_0461_editted_01.jpg
_MG_0566 new ZWW.jpg

Over


Over Bert Hagendoorn

SCROLL DOWN

Over


Over Bert Hagendoorn

Ik zet me in voor het verder brengen van Nederlandse creatieve bedrijven. Dat doe ik als specialist op het gebied van merkpositionering en groeistrategie. Maar ook als Partner Manager bij de Master in Digital Design. En ik zet Nederlandse bedrijven als collectief in het buitenland op de kaart: zo ben ik oprichter van Dutch Digital Design, mede-organisator van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes en initiator van creatieve events. Ook schrijf ik voor de vakpers en ben spreker en moderator op evenementen.

 

Creatieve bedrijven

Ik breng creatieve bedrijven verder en help ze met de volgende fase. Met mijn zes-stappen plan voor positionering, groeistrategie en communicatiestrategie. Dat geeft focus, richting, strategie, een scherper verhaal, een betere zichtbaarheid bij de juiste doelgroep en uiteindelijk een succesvollere business. Ik heb veel toonaangevende creatieve bedrijven geholpen met hun groeistrategie. 

 

Master Digital Design

Naast mijn baan ben ik Partner manager bij de toonaangevende internationale Master Digital Design, een samenwerkingsverband van negen digitale bureaus met de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Onder de partners zijn merken als VodafoneZiggo, Wereld Natuur Fonds (WWF), Informaat, ANWB, Gemeente Amsterdam en Philips Design.

 

Dutch Digital Design

Daarnaast ben ik oprichter van Dutch Digital Design, het initiatief om digitaal design uit eigen land onder de aandacht te brengen in binnen- en buitenland. We geven het allerbeste digitale werk van Nederlandse ontwerpers en bureaus (en de designmentaliteit daarachter) een podium, via publicaties, pers, sociale media en evenementen. Het initiatief is onderdeel van de branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). 

 

Achtergrond

Voordat ik mijn bedrijf begon werkte ik voor Adobe als marketing consultant, waar ik de relaties met de creatieve industrie onderhield, events opzette en communities ondersteunde. Ook was ik vijf jaar voorzitter van de vereniging Adobe User Group Nederland, de grootste Adobe User Group ter wereld met 8000+ leden, creatieve professionals. Daarvoor werkte ik bij Satama FlashFabriek en bureau OER, die later opgingen in LBi Lost Boys. De vijf jaar daarvoor was ik hoofdredacteur van graphic design vakblad Dzone. Voor die tijd was ik art director, multimedia designer, online creatief en grafisch vormgever. En voor mij is het creatieve pad ooit allemaal begonnen met graffiti.

 

Award jury’s

De afgelopen jaren heb ik onder andere in de volgende jury’s gezeten:

The FWA - ‘Site Of The Year' 
Van 2008 tot en met 2013

SpinAwards - 'Design' 
Van 2004 tot en met 2013

Zilveren Camera - Canon prijs
In 2010

Dutch Design Awards
In 2005, 2006, 2017 en 2018

Dutch Interactive Awards
In 2016, 2017 en 2018

 
bg_MG_0461_editted_01.jpg

Contact


Samenwerken?

Ontdek wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen.

+31 (0)6 47262644        Contact

Contact


Samenwerken?

Ontdek wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen.

+31 (0)6 47262644        Contact