BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5542_OK.jpg
BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5553_OK.jpg
BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5587_OK.jpg
BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5677_OK.jpg
BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5542_OK.jpg

Introduction


Ik help creatieve bedrijven
met de volgende stap

SCROLL DOWN

Introduction


Ik help creatieve bedrijven
met de volgende stap

Positionering en strategie

Elk creatief bedrijf moet aan zijn reputatie werken. Met onderscheidend werk, de juiste positionering en goede zichtbaarheid. Een sterke positionering is de basis voor alle communicatie: het zorgt intern voor duidelijkheid, vormt de basis voor externe communicatie en de juiste plek in het hoofd van potentiële klanten. Maar jezelf van een afstand bekijken en je eigen positionering bepalen is lastig.

Daar help graag mee: als procesbewaker en tegelijk klankbord met de buitenwereld. In Nederland ben ik dè business to business specialist op dit gebied, met praktijkervaring voor meer dan 70 creatieve bedrijven. Ik ben een kenner van de markt, kijk van buiten naar binnen en help met de focus, de richting en de groei van de onderneming. Met mijn zes-stappenplan doorlopen we alle aspecten:

BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5553_OK.jpg

Positionering


Positionering


Positionering

In de eerste 3 stappen behandelen we de interne en externe analyse, de doelstellingen, de groeistrategie en de positionering.

1. Huidige situatie
    Interne analyse: achtergrond, cultuur, product, klanten, kerncompetenties, why how what
    Externe analyse: markt, afnemers, concurrenten, partners, trends en ontwikkelingen

2. Doelstellingen 
    Definitie organisatiedoelstellingen op drie niveaus, voor de korte en lange termijn

3. Strategie en positionering
    
Strategie doelstellingen, marketing, new business strategie, positionering, merkidentiteit

Deze strategie en positionering vertalen we vervolgens naar een doordachte communicatiestrategie in stap 4, 5 en 6.


Communicatiestrategie

Als je weet waar je bedrijf nu staat en weet waar je precies heen wil met de onderneming, wordt het eenvoudiger om tot weloverwogen keuzes voor de communicatiestrategie te komen. We kiezen daarbij uit een actueel totaaloverzicht.

4. Communicatiestrategie
    Communicatiedoelgroepen, strategie, team communicatie, middelen, KPI’s en budget

5. Planning
    Weekplanning , communicatiekalender, focus komend jaar en de actiepuntenlijst

6. Controle
    
Het monitoren van de resultaten en bijsturen waar nodig

Aan het einde lever ik een strategiedocument op waarmee verschillende afdelingen verder werken aan de groei van het bedrijf. Zo kan communicatie direct hands-on aan de slag, management heeft focus en strategie voor de organisatie, sales heeft een plan op new business, HR heeft input voor een nieuwe medewerkers document en zegspersonen hebben een scherper verhaal over het bedrijf.

Pakketten en looptijd

De gemiddelde looptijd voor een traject is twee maanden. Als alle stappen worden doorlopen, zijn dit normaal gezien 7 bijeenkomsten: wekelijks een sessie van drie uur, bij voorkeur aaneengesloten weken.

Verder zijn er drie opties qua pakketten: Brons biedt alle essentials, Zilver biedt alles erop en eraan in een totaalpakket en Pakket Gold is een jaarabonnement. Bij pakket Gold start na een uitgebreid totaalpakket een vervolgtraject, waarbij ik maandelijks aanschuif als extern MT lid: ik help bij overnameplannen, partnerships, pers, werving, biedt ik on-going support en toegang tot mijn hele netwerk.

BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5587_OK.jpg

Workshops


Workshops


Workshops en brainstorms

Ik verzorg ook presentaties en workshops over specifieke onderdelen uit het zes-stappenplan of onderwerpen die daaraan gelieerd zijn. Daarnaast begeleid ik ook losse brainstorm- of heisessies met het management van ondernemingen. Dat ben ik gewend te doen vanuit de trajecten die ik met bedrijven doorloop, waarin ik de rol van procesbewaker heb en klankbord met de buitenwereld ben.

Tegelijk is dat waar ik mijn plezier aan beleef: met mijn skills en ervaring breng ik creatieve bedrijven verder, help ze met hun groeistrategie en maak ze succesvoller.

Spreker en moderator

Ik ben ook te boeken als spreker op het onderwerp van positionering, groeistrategie, personal branding en het op de kaart zetten van bedrijven vanuit Nederland. Daarnaast word ik ook betrokken als moderator en dagvoorzitter bij creatieve events.

BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5677_OK.jpg

Contact


Interesse in een van mijn diensten?

Neem contact op en ontdek wat ik voor jou kan betekenen.

+31 (0)6 47262644        Contact

Contact


Interesse in een van mijn diensten?

Neem contact op en ontdek wat ik voor jou kan betekenen.

+31 (0)6 47262644        Contact