BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5542_OK.jpg
BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5553_OK.jpg
BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5587_OK.jpg
BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5677_OK.jpg
BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5542_OK.jpg

Introduction


Samen brengen we
jouw onderneming verder

SCROLL DOWN

Introduction


Samen brengen we
jouw onderneming verder

De juiste keuzes maken

Om te groeien als creatief bedrijf, moet je hard werken aan je reputatie. Om te beginnen natuurlijk met steengoed werk. Maar ook door zichtbaar te zijn vanuit de juiste positionering. Door te kiezen voor een heldere positie in je markt, weet je precies wat je wilt vertellen en waar je naartoe wil. Daar help ik je graag bij, met mijn zes-stappenplan. Als specialist in de creatieve en digitale branche hielp ik ruim 70 bedrijven met het maken van de juiste keuzes op weg naar de volgende fase.

BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5553_OK.jpg

Positionering


Positionering


Mijn zes-stappenplan

In de eerste fase van mijn zes-stappenplan kiezen we een scherpe positie in je markt. Tijdens deze drie stappen doorlopen we de basis van de aanpak, samen met de leden van je (management)team. Zo leggen we samen een stevig fundament voor je toekomst.

1. Huidige situatie
    We kijken naar binnen en buiten: naar je drijfveer, cultuur en kerncompetenties, maar ook naar de markt, klanten en trends.

2. Doelstellingen 
    We stellen je organisatiedoelstellingen op drie niveaus scherp voor de korte termijn, maar kijken ook verder vooruit.

3. Strategie en positionering
    
We definiëren waar je naartoe wilt, bepalen de belangrijkste bouwstenen daarvoor en zetten de strategie op.

In de volgende drie stappen vertalen we je keuzes naar de praktijk. Door specialisten uit je organisatie te betrekken, zorgen we ervoor dat je plannen geborgd worden. Ik vat alles samen in een document, waarmee je met jouw mensen verder kunnen werken aan de groei van je bedrijf.

4. Je communicatiestrategie
    Hier definiëren je doelgroepen, communicatiestrategie, het benodigde team, de middelen, KPI’s en budget.

5. Het praktijkplan
    Hier maken we alles concreet in een communicatiekalender, de focus komend jaar en de actiepuntenlijst.

6. Optimalisatie
 
  Na de lancering van de (her)positionering monitoren we de resultaten en bijsturen samen bij waar nodig.

Aan het einde lever ik een strategiedocument op waarmee verschillende afdelingen verder werken aan de groei van het bedrijf. Zo kan communicatie direct hands-on aan de slag, management heeft focus en strategie voor de organisatie, sales heeft een plan op new business, HR heeft input voor een nieuwe medewerkers document en zegspersonen hebben een scherper verhaal over het bedrijf.

Dit traject bestaat uit zeven sessies van drie uur, gedurende zo’n twee maanden. Meer weten over timing en budget?
Neem dan contact met me op.

BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5587_OK.jpg

Workshops


Workshops


Begeleiding en coaching

Ik verzorg ook begeleiding, coaching en workshops over specifieke onderdelen. Daarnaast begeleid ik ook losse brainstorm- of heisessies met het management van ondernemingen. Dat ben ik gewend te doen vanuit de trajecten die ik met bedrijven doorloop, waarin ik de rol van procesbewaker heb en klankbord met de buitenwereld ben.

 

Spreker en moderator

Ik vind het altijd leuk om te vertellen over mijn vak en ervaringen. Je kunt me boeken als spreker over positionering, groeistrategie, personal branding en het internationaal op de kaart zetten van Nederlandse bedrijven. Daarnaast ben ik regelmatig dagvoorzitter van of moderator op creatieve events.

BERT_HAGENDOORN_2019_ERT5677_OK.jpg

Contact


Hoe kan ik je verder helpen?

Laten we snel verder praten.

+31 (0)6 47262644 Contact

Contact


Hoe kan ik je verder helpen?

Laten we snel verder praten.

+31 (0)6 47262644 Contact