Het zijn drukke maanden en ook de planning voor de komende tijd is goed gevuld met nieuwe positionering- en groeistrategie trajecten voor creatieve bedrijven. Met daarnaast jury's en meer - in dit overzicht een recap van de afgelopen periode.

De bureaus waar ik positionering- en communicatiestrategie trajecten voor opleverde waren XXS Amsterdam, Havana Harbor, Mr. Fox Agency en Freshheads (foto bovenaan deze post). Op dit moment draaien projecten voor de bureaus Owow, Studio Louter, 212 Fahrenheit, Qontent Matters en Grrr. Daarnaast hielp ik verschillende creatieve bedrijven met advies op het gebied van communicatiestrategie waaronder Momkai, Active Collective, Kokoro, Build In Amsterdam en Woedend.

DutchDesignAwards small.jpg

Verder werd ik ingeschakeld als adviseur op een project bij de organisatie van de Dutch Design Week en werd ik gevraagd deel uit te maken van de Raad van Advies van creatief freelance collectief The Freeforce. Daarnaast was ik voor het vierde jaar jurylid bij de Dutch Design Awards (foto hierboven) en het derde jaar deel jurylid 'Company of the Year' bij de Dutch Interactive Awards, waar ik tijdens de uitreiking de prijs 'Best in Design' in ontvangst nam namens de afwezige Ronnie Besseling van Nok Nok (foto hieronder). 

Dutch Interactive.jpg

Naast mijn werk zet ik me in voor Dutch Digital Design, dat de afgelopen periode een aantal keer in de spotlights stond. Over de presentaties tijdens FITC Amsterdam verscheen pasgeleden een mooi artikel in vakblad Publish. En we werden over ons initiatief geïnterviewd door The FWA. Afgelopen week ging ook een serie videointerviews live met MediaMonks, Superhero Cheesecake, Achtung!, Greenberry, Onesize, Dutch Digital Agencies en mijzelf. En het internationale blog The Drum schreef er een mooi stuk over: 

TheDrum.jpg

Net als veel collega's uit de creatieve industrie ben ik er komende week even tussenuit voor een week netwerken tijdens Cannes Lions. Voor daarna staan er nieuwe positionering- en communicatiestrategie trajecten op de rol, maar ook twee presentaties: bij de studenten van de Master Digital Design over Personal Branding, plus bij Nederlands Instituut voor Marketing, de NIMA: ik ben bezig met de voorbereidingen voor een Masterclass van een dag, over positionering en groeistrategie - gericht op ondermeer managing directors, strategy directors en creatief directeuren van bureaus. Interested? Let me know!