De agenda voor de eerste maanden van het jaar was goed gevuld. Met nieuwe werktrajecten en nieuwe klanten, ik was spreker op vier evenementen, we maakten meters met het Dutch Digital Design initiatief en er waren nog meer ontwikkelingen - hieronder een overzicht.

Positioneringstrajecten
Na oplevering van positionerings- en communicatiestrategie trajecten voor de bureaus Build Amsterdam en IJsfontein eind vorig jaar, begon januari met een mooi traject voor bureau XXS - met als resultaat een scherp bureauverhaal en een communicatiestrategie. Een dergelijk traject deed ik ook voor Mr Fox Agency, dat net opgeleverd is - en binnenkort ga ik ook aan de slag voor bureau Freshheads. Daarnaast hielp ik creatieve bedrijven en bureaugroepen met korte trajecten en advies op het gebied van communicatiestrategie, waaronder Momkai, Born05, Clever Franke en Digital Agency Group. 

Alkmaar 01.jpg

Professionalisering
Ondertussen werkte ik aan verdere professionalisering van mijn 6 stappenplan. In januari werd in Carré het 700 pagina's tellende boek 'Marketingcommunicatie in 14 stappen' gelanceerd door Guy van Liemt en Gert Koot, waar ik recensent van was - vorig jaar verrijkte ik mijn traject al op elementen uit dat werk. Maar inmiddels bevat mijn aanpak veel meer aspecten dan positionering en communicatie, zoals organisatie- en new business strategie, waardoor ik het ook groeistrategie ben gaan noemen. Verder sprak in de afgelopen tijd op events over mij specialisme: ik werd gevraagd door Communicatienetwerk Noordholland in Alkmaar (foto hierboven), en ook door de Hogeschool van Amsterdam (HvA) om een Masterclass te geven aan studenten Hogeschool van Amsterdam:

HVA.jpg

Dutch Digital Design
Naast mijn werk zet ik me in voor Dutch Digital Design, het podium voor het beste digitale werk uit Nederland. De jury, die nieuw werk scout en beoordeelt, werd uitgebreid naar 20 experts - een mooie mix professionals die hun sporen verdiend hebben in de wereld van digital design. Dat leverde veel mooie projecten op die we deelden via titels als The Drum, Medium, Adformatie, Emerce, MarketingTribune en op onze kanalen Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. Maar ook op events zoals vorige week tijdens Workwhile 'Design Talks: Designing for Digital' in The Hoxton Amsterdam (foto's) en de week daarvoor bij FITC Amsterdam in Pakhuis de Zwijger (foto's), waar we 6 toonaangevende bureaus 'making of' verhalen presenteerden van toonaangevende cases.

FITC 01.jpg

Wat verder gebeurde
Maar er gebeurde nog meer: januari werd de Adformatie top 100 bekend gemaakt waar ik op de 26e plek stond. In Eindhoven kwamen we samen voor de tweede bijeenkomst van de Raad van Advies voor de Dutch Design Week, waar we de afgelopen editie bespraken en vooruitkeken de organisatie van de komende editie. En de 4e editie van de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity werd opgestart - waar ik, anders dan de voorgaande keren (vanwege tijdgebrek) niet meer in het kernteam zit, maar ik help wel op de achtergrond. En in de categorie niet-werk gerelateerde dingen: er werd een video van 22 jaar geleden teruggevonden van een graffiti opdracht in Alkmaar. Bezigheden van waaruit mijn creatieve pad ooit begonnen is : )

De komende weken ben ik even uit de lucht voor vakantie, na 30 maart pak in de werkdraad weer op. See you then!