De afgelopen weken ben ik aan de slag geweest voor verschillende bureaus die ik hielp met positionering en communicatiestrategie trajecten. Daarnaast had ik was ik actief in Eindhoven op de Dutch Design Week en waren er bezigheden met Dutch Digital Design.

Voor drie verschillende bureaus liepen de afgelopen periode projecten op het gebied van bureau positionering en communicatiestrategie, doorgaans in totaal twee maanden, met elke week een sessie van drie uur. Voor de bureaus Build In Amsterdam en Qban (onderdeel van Digital Agency Group, net als RLVNT) zijn die inmiddels vrijwel afgerond, voor IJsfontein is het proces nog gaande. Kortere communicatiestrategie trajecten liepen voor onder andere de bureaus Essense en Kokoro. Binnenkort starten weer een aantal nieuwe trajecten op voor nieuwe bureaus. En op de achtergrond werkte ik ondertussen aan de verdere professionalisering van mijn positionering- en communicatiestrategie 6 stappenplan.

Daarnaast waren er veel events, waaronder de Dutch Design Week in Eindhoven, met de uitreiking van de Dutch Design Awards.

Awards 02.jpg

Na events tijdens de Amsterdam eWeek waaronder Emerce E-Day, Emerce Dare en Digital Dinner Amsterdam (waar ik dit jaar voor het eerst diner-gast was) vond de Dutch Design Week in Eindhoven plaats. Ik was het eerste weekend bij de officiële kickoff van de week, waarna ik de donderdag terug kwam om het event een aantal dagen te bezoeken. Uiteraard volgde ik de Digital Route, die ik net als de afgelopen jaren als curator samengesteld had. Zaterdag was ik bij de uitreiking van de Dutch Design Awards, waar ik jurylid was. In de categorie Service & Systems werd mijn persoonlijke favoriet winnaar: White Spots door Studio Richard Vijgen en VPRO Digitaal. 

Daarnaast waren we druk met de organisatie rond Dutch Digital Design, waarbij we de tweede bijeenkomst met de vakjury hadden.

02 Jury.jpg

De bijeenkomst vond plaats bij Achtung! met de 16 vakjuryleden, die elk een case meebrachten die ze motiveerden aan de groep, afgesloten met een borrel. Daarnaast voerden we overleg met een aantal vakmedia, hadden we een mooi stuk in MarketingTribune en werkten we aan de creatie van 10 Engelstalige cases, die we binnenkort geen delen via een vooraanstaand internationaal blog en onze eigen kanalen. En afgelopen week vierden we de 15de verjaardag van Dutch Digital Agencies, waar Dutch Digital Design sinds vorig jaar onderdeel van is. Met het FITC Amsterdam event zijn we aan het samenwerken voor een Dutch Digital Design stage.

In oktober werd het pand waar mijn nieuwe kantoor zit ook officieel geopend: Wheelhouse Amsterdam, aan de Achtergracht.

Wheelhouse.JPG

Een groot pand met 35 creatieve zelfstandigen, vlakbij Utrechtsestraat. Met leuke mensen, fijne werkruimtes, goede voorzieningen, allerlei events en een mooie koffie- en lunchruimte, waar ik ook steeds vaker mijn business meetings hou. Hope to see you there!