Afgelopen dinsdag reisde ik met een aantal mensen af naar Londen: onder de vlag van Dutch Digital Design presenteerden 5 Nederlandse digitale bureaus op Advertising Week Europe. Na afloop hadden we Dutch Drinks georganiseerd op de Nederlandse Ambassade in London.

Advertising Week Europe telt ruim 28.000 bezoekers en presentaties waren via een livestream te volgen. Ook deze editie gaf Dutch Digital Design een sessie over de Nederlandse mentaliteit achter het digitale werk: de bureaus MediaMonks, Fabrique, Code d’Azur, DDB & Tribal Amsterdam en TamTam. 

De Nederlandse designmentaliteit was de rode draad in de presentaties. Aspecten die aan bod kwamen waren de vertrouwdheid die wij hebben met andere culturen, onze nuchtere aanpak, de naadloze integratie van identiteiten in offline en online, onze oplossingsgerichtheid en de Nederlandse eigenschap grenzen te verkennen en te verleggen.

Na afloop van het programma vond er een netwerkborrel plaats op de Nederlandse Ambassade in Londen. Onder de 70 gasten waren Nederlandse en Engelse organisaties, bureaus en merken uit Londen en daarbuiten. Na de opening door Fred Olthof, (Hoofd Economische Zaken van de Ambassade) sprak ik (over Dutch Digital Design en ons optreden op Advertising Week), gevolgd door Mark van der Heijden en Valentijn van Santvoort (Wanderbrief) die daar hun plannen voor Londen aankondigden.

Meer foto’s van het event op deze Facebook pagina.