Ik zet me in voor de promotie van het beste Nederlandse digitale creatieve werk, waardoor de makers een podium krijgen. Dat doe ik als specialist op het gebied van positionering en communicatiestrategie. Maar ik zet ook Nederlandse bureaus als collectief in het buitenland op de kaart. Zo ben ik oprichter van Dutch Digital Design, mede-organisator van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes en initiator van events zoals Digital Dinner Amsterdam. Ik publiceer op blogs, schrijf columns voor bladen en ben moderator op creatieve events.

 

Specialist voor creatieve bureaus

Sinds 2009 breng ik de leading creatieve, digitale en designbureaus verder. Als specialist in positionering en communicatiestrategie help ik ze zichzelf op de kaart te zetten. Ik ken de markt, ben op de hoogte van het creatieve werk en zet mijn netwerk in om nieuwe samenwerkingsverbanden tot stand te brengen. Ik kijk met een frisse blik naar het bureau en ben bruggenbouwer tussen bureaus, partners en opdrachtgevers.

 

Dutch Digital Design

In 2014 heb ik samen met een aantal creatieve bureaus Dutch Digital Design opgericht, het initiatief om digitaal design uit eigen land onder de aandacht te brengen in binnen- en buitenland. Dat doen we door het beste digitale werk te delen (en de Nederlandse mentaliteit daarachter) via publicaties, pers, social media en presentaties op events. Partners van het initiatief zijn Achtung!, Code d’Azur, DDB & Tribal Amsterdam, Fabrique, MediaMonks, Mirabeau, Momkai en TamTam. Want het vak en onze business vooruit brengen lukt alleen als we het samen doen.

 

Creatieve achtergrond

Voordat ik voor mezelf begon werkte ik voor Adobe als marketing consultant. Ik onderhield de relaties met de creatieve industrie, zette events op en ondersteunde communities. Daarnaast was ik vijf jaar voorzitter van de vereniging Adobe User Group Nederland, de grootste Adobe User Group ter wereld met 8000+ creatieve professionals als lid. Daarvoor werkte ik bij Satama FlashFabriek en reclamebureau OER, die later opgingen in LBi Lost Boys. Daarvoor was ik vijf jaar hoofdredacteur bij grafisch vakblad Dzone (tegenwoordig Publish). Voor die tijd was ik art director, multimedia designer, online creatief en grafisch vormgever. En ooit is het allemaal begonnen met graffiti vanuit de passie voor vorm, kleur en compositie.

 

Award jury’s

De afgelopen jaren heb ik onder andere in de volgende jury’s gezeten:

Jurylid bij FWA ‘Site Of The Year'
Van 2008 tot en met 2013

Jurylid/voorzitter 'Design'
Van 2004 tot en met 2013

Jurylid ‘Canon Prijs’ (vernieuwing)
In 2010

Juryvoorzitter ‘Interaction’, Hoofdjury
In 2005 en 2006

Jurylid ‘Company of the year’
In 2016