Belang van positionering
Elk bureau moet aan zijn imago werken. Met onderscheidend werk, de juiste positionering (gekozen vanuit de kern van het bedrijf) en goede zichtbaarheid. Een sterke positionering is de basis voor alle communicatie: het zorgt intern voor duidelijkheid, vormt de basis voor externe communicatie en de juiste plek in het hoofd van potentiële klanten. Met andere woorden: het verankert de toegevoegde waarde van het bureau. Dat wat je voor klanten doet, is voor jezelf het moeilijkst: je hebt de antwoorden waarschijnlijk zelf, maar het is lastig scherp op papier te zetten.

Procesbewaker en klankbord
Daar help ik bureaus graag mee: als procesbewaker en tegelijk klankbord met de buitenwereld. In Nederland ben ik specialist op dit gebied met praktijkervaring voor meer dan 50 bureaus. Ik ben een kenner van de markt, kijk van buiten naar binnen en help met de focus, de richting en de strategie van het bureau. Met mijn zes-stappenplan doorlopen we alle aspecten en zorg ik dat de kern scherp op papier wordt gezet. Met het uiteindelijke document kunnen verschillende afdelingen verder werken aan de groei van het bureau:

- Communicatie: meteen en hands-on aan de slag
- Management: focus, richting, strategie organisatie
- Sales: targeting en segmentatie, plan new business
- HR: vacatures, document nieuwe medewerkers
- Zegspersonen: scherp verhaal over het bureau

Hieronder meer details over de aanpak en de zes stappen:

 

Mijn diensten