Communicatiestrategie

Als je als bureau weet waar je staat, kun je vervolgens weloverwogen keuzes maken voor de communicatiestrategie. Uiteraard voeren we de aangescherpte identiteit door op de eigen en externe kanalen. Ook nemen we een compleet overzicht door van de mogelijkheden en tools om met het bureau en het beste werk via de juiste kanalen onder de aandacht te komen, zoals social media, de pers, awards en events. In een aantal dagdelen lopen we deze laatste drie stappen door:

4. Communicatie en middelen – Overzicht kanalen en mogelijkheden

5. Acties – Actieplan, to do's en planning

6. Controle – Het monitoren (en bijsturen) van de resultaten

Aan het einde van het proces lever ik een document op met de positionering en communicatiestrategie, klaar om uitgevoerd te worden. Dit document is ook voorzien van een communicatiekalender voor het komende jaar. Na oplevering van het plan kan ik helpen bij het begeleiden van de implementatie, het redigeren van persberichten en het in contact brengen met relevante events, awards en pers. Belangrijk daarbij is dat er binnen het bureau iemand verantwoordelijk gemaakt wordt voor de uitvoering.