Case: KLM Must See Map


Er was nog een project wat ik nog steeds moest delen op dit blog: de case KLM Must See Map. Een paar maanden geleden hielp ik bureau Code d’Azur met de internationale exposure voor dit project. Dat leverde een monsterscore van (inmiddels meer dan) 200 internationale blogposts op: een persoonlijk record en tegelijk terechte aandacht voor deze topcampagne.

Het concept van de campagne is simpel en krachtig, het spreekt iedereen aan en ziet er goed uit – de kern van het succes. Het is een wereldwijde social media campagne voor KLM die in 24 landen draait. Het stelt gebruikers in staat online een gepersonaliseerde kaart van hun vakantiebestemming samen te stellen, gevuld met tips van vrienden via Facebook, Twitter en e-mail. AIs de kaart compleet is, wordt hij gedrukt en gratis thuisbezorgd. Code d’Azur (die laatst nog 3 Zilveren SpinAwards won met de campagne) vroeg mij te helpen met de internationale aandacht in de vakpers (marketing en creative) voor hun werk.

Wat ik gedaan heb is een persbericht maken en uitsturen naar mijn persoonlijke connecties bij 60 internationale blogs, waaronder Adsoftheworld, Adverblog, AdLand, Creativity Online, BrandChannel, Brainstorm9, Digitalbuzz, Contagious Magazine, Coloribus, Little Black Book, Popsop, Psfk, The Drum en Viralblog. Tot nu toe heeft die actie dus meer dan 200 plaatsingen internationaal opgeleverd.

Ik kwam er dus door de drukte niet aan toe om dit verhaal te delen, maar de resultaten qua blogposts zijn natuurlijk te mooi om er zelf geen blogpost over te maken – here we go : )

Optional

Spam protection

Reageren

no reactions

maandag, mei 6, 2013

 
 
image

Bert's profiles